Življenje je loterija, v kateri nikoli ne veš, kaj je tvoj glavni dobitek. Otroka ne dobiš z navodili za uporabo. Reklamacije niso na voljo. »Uporabljaš« ga, kakor pač veš in znaš. In upaš, da ga ne boš »pokvaril«. Za starševstvo se posebej ne šolaš, a sčasoma ugotavljaš, da otrok kar dobro izšola tebe. Življenje preprosto pač moraš sprejeti takšno, kot je, tudi če na vrtu namesto sladkih jagod rodijo le kisle limone. Sčasoma se tudi naučiš, da se iz kislih limon da narediti prav osvežujočo limonado. O tem bi največ lahko povedali prav starši otrok s posebnimi potrebami.
Če dobro pogledamo, avtistični otroci in odrasli (tudi ostali otroci in odrasli s posebnimi potrebami) niso prav nič drugačni od nevrotipičnih. Prav vsi smo v osnovi isti. Najosnovnejše, kar sleherni človek potrebuje, je: brezpogojna ljubezen in sprejemanje, varno okolje in dovolj svobode, da lahko razvije in izkoristi potenciale, ki so mu dani.
Avtorica v priročniku na podlagi lastnih izkušenj in raziskovanja podaja nekaj osnovnih priporočil in napotkov staršem avtističnih otrok, ki jim lahko pomagajo pri vsakodnevnih izzivih. Na videz priročnik ponuja »tehnične« napotke in priporočila za lažje življenje z avtizmom. A z njegovo pomočjo in z upoštevanjem teh priporočil boste ustvarili okolje, v katerem boste lažje ohranjali stik s samim seboj in s svojim otrokom. Ostati (biti) povezan in v stiku z avtističnim otrokom pa je eden od ključnih izzivov in hkrati ena od ključnih potreb tako starša kot otroka, saj ustvarja pogoje za sprejemanje, razumevanje in brezpogojno ljubezen.
V branje – ne, še bolje: v uporabo ga priporočam ne le staršem avtističnih otrok, temveč vsem, ki se tako ali drugače srečujejo z njimi. Priročnik pa je uporaben tudi za starše nevrotipičnih otrok, saj za prav vse otroke velja, da je za razvoj optimalno okolje tisto, ki je varno, dobro strukturirano in dosledno. Okolje, ki je na eni strani s svojimi mejami dovolj jasno in predvidljivo in s tem VARNO, na drugi strani pa z razumevanjem in s sprejemanjem ponuja dovolj svobode za raziskovanje, ustvarjalnost, igro in razvoj.